thegeekswereright

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Amelie Haglund - 5 december 2010 13:07

Jag kan berätta om mina två första husdjur för jag minns inte det första så mycket.

När jag föddes hade vi en häst, Iran. Det var mammas bästa vän. Jag minns nästan ingenting av honom, men jag minns att mamma älskade honom, och han älskade henne. Han gjorde illa sig och blev sjuk, och jag gick runt på dagis och sa "mamma ledsen, hästen sjuk." Han blev avlivad, söta lilla Iran.

Men vi hade en katt också. En kille som hette Lisa av någon anledning. Han var svart/grå och grymt söt. Jag vet inte vad jag ska säga? Jag var så liten. Han blev avlivad när jag gick i tvåan, och jag minns den dagen, jag satt på fritids och ritade av en grav och mig själv med en tankebubbla och Lisa i den.

Det blev inte så bra det här, jag vet inte vad jag ska berätta riktigt. Men när jag blev äldre fick jag en kanin, blev överlycklig. Jag har kvar bitmärkerna från han i min Harry Potter böcker. :-) Men en liten stund efter dog han. Tur i oturen.

Av Amelie Haglund - 5 december 2010 12:56

Vi är 4 med mig i min familj. Jag har en mamma, pappa och en lillasyster.

Pappa heter Peter Haglund och är 42 år. Han är född här i Västerås.

Han jobbar på Miroi.

Han spenderar mycket tid i garaget, med sin motorcykel "Waldemar", en HD Fatboy (som han gjort om en del.)

Han har 5 tatueringar tror jag, på tre på armarna, en kinesisk drake på bröstet och en kinesisk drake på vaden. Vad jag vet ska han göra några fler.

Han gillar också att sjunga & spela gitarr, vilket han har gjort sen långt innan jag föddes. Han lever för Ozzy Osbourne, det har nog inte gått en enda gång Ozzy har kommit till Sverige som han inte gått.

Han har bra musiksmak, lyssnar på mycket som Kiss, Cat Stevens, Bob Dylan, The Eagles, John Lennon, Tom Petty, och Cornelis Vreeswijk, Lars Winnerbäck....

Han har vart kock i 12 år vilket betyder att jag ofta få äta god mat hehe.

Jag och pappa har mycket gemensamt, musiksmak, intressen, vi är väldigt lika i sättet också. (inkludera envishet)


Mamma är 39 år och heter Jessica Haglund. (Innan dom gifte sig hette hon Larsson.) Hon är född i Norrland, där hela min släkt bor, även på pappas sida.

Hon jobbar på ICA, Country House och Mary Kay.

Country House är en inredningsbutik och Mary Kay är allt inom hudvård och smink.

När hon inte jobbar tycker hon om att fota. Hon har en blogg också, http://webwiz.nu/barnen/new .

Hon har också bra musiksmak, Bon Jovi mest.


Min lillasyster heter Cornelia född -00.

Hon tycker om att vara med sina kompisar, spela gitarr, lyssna på musik och sånt.

Hon lyssnar på det mesta, just nu spelas nog Tom Felton mest för hennes del.

Annars älskar hon Paramore.

Det brukar oftast vara de stora som retar dom små, men inte här. Hon kan verkligen reta upp mig. Men nu har jag börjat fått lite revanch haha!


Orkar inte skriva så mycket mer..., men vi har ju faktiskt en till. Woody.

En liten hamster, sötast i världen. Född vecka 32. Han har en jättelurvig rumpa!

Han ska jämt se vad som händer överallt och så fort han är uppe och hör nånting ska han kolla omkring. När man kommer till honom springer han till luckan och ställer sig upp och håller händerna i gallret för att få komma ut.

Han är social och riktigt knasig. Han älskar att springa runt i sin boll och sitta under badkaret. Haha, nu har ni fått veta lite om lillskiten också.

Av Amelie Haglund - 5 december 2010 02:13

Snow Patrol – Crack The Shutters


Jag kan otroligt nog faktiskt inte låta bli att tycka han är vacker !


  

     


Jag har alltid dragits till Draco Malfoys roll, don't know why. Den är så jäkla bra. (en period för många år sen började jag hålla på Slytherin, shame on me

Åh jag vet att det här är otroligt onödigt och det bara bevisar vilken tönt som lever inom mig, men bloggen är för min skull, så det så!

Ovido - Quiz & Flashcards