thegeekswereright

Alla inlägg under december 2010

Av Amelie Haglund - 19 december 2010 15:14

Det här går så sjukt segt. Jag tar allt eftersom jag orkar.

Det mysigaste jag vet är mycket, haha. Jag älskar sena sommarkvällar, jag älskar vintern (oftast), och vara med dom man tycker mest om.

Det är också mysigt att åka bil, låååångt. Som upp till släkten tillexempel. Sent på kvällen då det är alldeles mörkt. Och mycket, mycket mer.

Av Amelie Haglund - 18 december 2010 16:58

Vi som har problemhy måste vara jättenoga med vad jag använder för produkter.

Här är mina tips, som funkar jättebra.


  • Var noga med att tvätta ansiktet morgon och kväll - med en oparfymerad tvål som rengör på djupet
  • När tvålen är borta - skölj med kallt vatten i ansiktet! Det sätter igång blodcirkulationen. (samma med håret, varmt vatten öppnar hårstråna, kallt vatten stänger dem.)
  • Använd en fuktkräm som förhindrar nya finnar.
  • Använd en kräm som man applicerar direkt på finnarna, som kämpar emot.
  • Var noga med sminket, använd mineralfoundation och mineralpuder.
    Det jag använder till foundation är en halvtäckande dagkräm som håller smuts osv borta från ansiktet, och låter huden andas. Man kan också sola med den och bli brun utan att det blir fläckar, för den "sjunker" liksom in i huden!
Av Amelie Haglund - 17 december 2010 22:16

Någon, någon gång, ska vi lyssna och sjunga med. Någon gång kommer det hända. Du och jag. Vem du nu är, där ute.

 

Bob Dylan – The Times They Are A-Changin'

 

 

Av Amelie Haglund - 17 december 2010 21:40

Jag är beroende av kärlek, Harry Potter & coca cola. Klarrt

Av Amelie Haglund - 16 december 2010 13:12

Hah, det här var verkligen jag när jag fyllde 11. På pricken likt!


 


Haha, jag minns att jag brukade fråga min mamma lite då & då i 8-9 års åldern,

"Mamma, om jag får ett brev från Hogwarts när jag fyller elva år, snälla, får jag åka då?" 

Jag blev så himla glad när hon skrattade åt mig och sa "Ja."



Är inte i skolan idag. Inte min syster heller, så vi kollar på film och skrattar hela dagen.

 


Av Amelie Haglund - 15 december 2010 20:16

Lääääättt min favorit sak att skriva om!

Jag lyssnar på rätt mycket, men istället för att skriva massor av skit tycker jag att ni ska lyssna på låtarna jag ger istället, varenda låt är en länk till spotify, och jag lovar, det är verkligen värt att lyssna på!


Kan ju alltid börja med, min absoluta favorit låt här i världen.

The Shins – Australia

Hela låten ger mig underbara känslor.


Bra låtar när man är för sig själv, eller bakgrundsmusik:

Steve Carlson – Don't Move On

Lars Eriksson – Rejected Love

Kate Nash – Birds

Håkan Hellström – Försent För Edelweiss

Johnossi – Summerbreeze

Bright Eyes – Lua

Joseph Arthur – Honey And The Moon


Mina absoluta favorit-"vardags låtar:


Broder Daniel – No Time For Us

Andreas Grega – Dom hade mycket att säga

The Drums – Lets Go Surfing

Sufjan Stevens – To Be Alone With You

The Shins – Sleeping Lessons


Världens bästa låtar för ett gott humör:


The Wombats – Let's Dance To Joy Division (ultra mega pepp!)

The Pigeon Detectives – Everybody Wants Me

The Strokes – Someday

The Libertines – Time For Heroes

Ida Maria – I Like You So Much Better When You`re Naked

Håkan Hellström – Mitt Gullbergs Kaj Paradis


Låtar när man är ledsen (eller bara allmänt lugn, hehe):

Kent – Socker

Kent – Berg&dalvana  (texten är så oerhört vacker)

Augustana – Twenty Years

John Mayer – Free Fallin' - Live at the Nokia Theatre

Kent – Sjukhus (minst lika fin som berg&dalvana)

John ME – Paris

Jose Gonzalez – Heartbeats

Keane – Somewhere Only We Know

Something Corporate – Konstantine


  

Av Amelie Haglund - 14 december 2010 19:27

Roligaste dagen ever. Not. Jag har inte haft en bra dag. Men nu har jag suttit och degat framför tvn i några timmar.

Längtar verkligen till jullovet! 8 dagar kvar bara. Och knappt nått skolarbete förrän om en månad.

Det är väl allt jag har och säga just nu. utom att jag är så grymt trött på min jävla hy, jag har massa vidriga ärr i ansiktet så det ser ut som att jag är finn bombad. Inte försvinner det heller. Haha, blir så jävla trött på skiten. Laserbehandling, verkligen..

Av Amelie Haglund - 14 december 2010 14:16

Överlycklig över att slutat kvart i två idag eftersom det ända jag ville var att få komma hem.

Nu är det chilination som är först på listan, så skönt att slippa skynda hem och göra massa skolarbete.



Känns som igår. Ivana, Taulant, Linnea och jag.   

Ovido - Quiz & Flashcards