thegeekswereright

Alla inlägg under augusti 2010

Av Amelie Haglund - 22 augusti 2010 02:49

Jag finner inga ord för hur mycket du betyder vännen.

Vi har gått igenom allt tillsammans. När vi har familjeproblem, när vänner sviker, när kärleken suger. Då finns vi för varandra. Och jag tackar gudarna

för att jag fått lära känna en sån underbar människa som du.

Den där första dagen i hökåsenskolan, du var den första jag pratade med. Jag minns allt från att du hade en svart kavaj till att jag tyckte du hade fint hår haha! Men jag visste aldrig att den dagen var början på en sån jävla stark vänskap som vi har nu. När allt är skit så ringer jag dig på momangen, och efter det samtalet känns allt mycket bättre. Jag hoppas du vet att du kan ringa mig varje gång också. Och att jag på något sätt hjälper dig fast jag inte kan göra så mycket just då. Jag skulle ge dig hela världen om jag bara kunde det.

Älskling vi ska alla en gång dö, och den dagen gör vi det tillsammans.

Jag älskar dig

/ Din Alicia Johansson

Av Amelie Haglund - 21 augusti 2010 23:13

Jag har superdupertråkigt. Vill hitta på något, hihi.

Ludde målade på mina naglar, som nagellack, med en penna och det vill inte gå bort.

Inte "Dennis är bäst" Eller "Alicia" heller. Det kommer säkert stå där föralltid, inte för att det gör mig något.

Hm, jag ska väl stämma gitarren och basen och se om jag hittar någon rolig låt att lära mig för en gångs skull.. eller nått.

Nånting jag bara tänker på.. Önskar jag passade i klännig. För den här är grymt söt!

 

  

Imorn sover Alicia här, ska bli kul! + det är sista dagen på sommarlovet, sen blir det att sniffa på Olles andedräkt ett helt år till!

Av Amelie Haglund - 21 augusti 2010 21:06

  

Skulle inte skada om jag fick hem en sån här.

Av Amelie Haglund - 21 augusti 2010 20:36

Jag skulle vara lite snäll mot min lillasyster och göra ett bad till henne, och jag tänkte att hon kanske ville ha lite skum med.

Så jag tog flaskan med tvål och hällde i lite (ganska mycket tydligen) i badkaret.

Så satt jag och mamma här i köket och Cornelia sega med att gå i badet, hon satt i vardagsrummet. Så ropar mamma "Cornelia, du måste gå i badet nu." Jag ba: "sluta va så seg, det svämmar snart över. För det låter som att det gör det."

Då sprang mamma och Cornelia in i badrummet och jo, vad får jag höra?!

"Men Ameeeliiiieeee.....", inge tack eller något.

När jag går in ser jag bara skum i hela badkaret, säkert en halv meter ovanför badkaret. Så lite av skummet hade svämmat över ner på golvet, vatten också.

Så säger mamma av någon anledning till Cornelia att hoppa i badet, vilket hon gör.

Och vad händer inte då? Jo, det börjar svämma över ner på golvet.

Och Cornelia skulle böja sig ner och dra ur proppen, och det gjorde ju självklart så att ännu mer vatten rinner ur på golvet.

Nu är mitt badrum en pool, och jag är kissnödig.

Är man förvånad över att det här händer just min familj... tyvärr inte :(

Av Amelie Haglund - 21 augusti 2010 18:38

Har bara tagit det lugnt idag, vart med pappa och hyrt film, G-force! Hahah, växer aldrig riktigt upp tror jag.

Iallafall, jag och mamma håller just nu på att laga tacogratäng, och jag gick nyss ut i garaget och trodde inte mina ögon asså. Pappa har laddat på ordentligt, 24 liter dricka! Det kommer räcka ett tag.. 12 liter cola och 12 liter sprite. Shit. Aja. Ska fortsätta med maten nu. Baj!

Av Amelie Haglund - 21 augusti 2010 00:41

Gick upp vid halv 11-11 i morse.

Tog ett bad och sen städade jag som en galning, för Dennis kom tidigare än bestämt, men det var bara kul! :)

När han kom gjorde vi pan pizza och kollade på Hannah Montana, oooja det är bäst.

Det kollade vi på i nån timme, töntar.

Sen gick vi upp på mitt rum och kollade på massa konstiga grejer på youtube, nån kille med hästhuvud, en kille som kan sjunga asfint som en tjej, charlie the unicorn (det är bara läskigt), och hakuna matata på nått helt främmande språk bland annat. Det var ett väldigt vackert språk förresten...

Vi var grymt trötta så efter en stund somna vi nästan. Men min lillasyster kom och fick liv i oss, haha.

Vi gick ner och åt, sen gick vi upp igen och va sega.

Vid 9 tiden åkte han hem.

 Tack för en jätte mysig dag!! 

 

  


Av Amelie Haglund - 21 augusti 2010 00:31

I torsdags åkte jag till stan för att träffa Dennis.

Han mötte mig vid New Yorker, sen gick vi in på Game till några av Dennis kompisar.

Sen gick vi till New Yorker, och efter det satt sig jag och Dennis på en bänk och glodde och pratade om en massa.

"Vad skulle du göra om en man kom och pistolhotade mig nu?" haha, inte enda gången jag har fått såna frågor av Dennis. ;)

Sen ringde Alicia och bad oss komma till donken, där satt hon och Angelica, så vi satt där och snacka en stund. Sen kom Joel och några med, är ju grymt duktig på att minnas namn, så.

Sen gick jag, Angelica, Alicia och Dennis till Växhuset och mötte upp Ludde. Har inte träffat han på "riktigt" sen vi var mycket yngre, vi hade en del minnen att prata om haha. Blev kallad rumpnisse när jag var liten av honom... :(

Efter en stund åkte Angelica, och vi andra satt där ett bra tag.

Sen skulle Ludde in, och vi 3 gick och köpte glass och satt oss på en annan bänk, haha.

Vi satt och prata om massa och sådär, sen gick vi till centralen för Alicias buss gick, och nästan direkt efter det gick Dennis tåg och min buss.

När Alicia gått till sin buss satt jag och Dennis på en annan bänk, asså haha.

Det kom en hund som såg ut som att den skulle bita Dennis. :o

Iallafall, sen åkte jag hem och tog det lugnt.

Tack för dagen allihopa!

Av Amelie Haglund - 19 augusti 2010 10:53

Nu sitter jag här och kollar på Hannah Montana haha och dricker Oboy.

Det har blivit nått mellan mig och oboy dom senaste dagarna haha.

Vid 2 tar jag bussen till stan och träffar Dennis.

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards